четвер, 30 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання. Група № 11 українська мова (урок №66-67)

Тема. Правиа ведення суперечки. Теза й аргументи

Завдання

  • Опрацювати §59-60, 61-62
  • Опрацювіати матеріал
  • Правила ведення суперечки


    1.Починайте заперечувати тільки тоді, коли ви упевнені, що думка співрозмовника дійсно суперечить вашій .
    2.Спочатку наводьте тільки сильні доводи, а про слабкі говоріть після і ніби мимохіть.
    3.Спростовуйте фактами, показом того, що теза протилежної сторони не випливає з аргументів чи ,що ,висунута опонентом, теза не доведена. Можна показати хибність висловленої думки чи аргументів, спираючись на те, що висновки, які випливають з них, суперечать дійсності. Не наполягайте на запереченні доводів опонента, якщо вони ясні й очевидні.
    4.Стежте за тим, щоб у ваших міркуваннях не було логічних помилок.
    5.У процесі суперечки намагайтеся переконати, а не уразити опонента,пам’ятаючи,що повага до чужих переконань не тільки ознака поваги до чужої особистості, але й ознака широкого і розвиненого розуму .
    6.Умійте зберігати спокій і володіти собою , постарайтеся знайти вдале сполучення розуміючої й інтонації, що атакує.
    Останній, заключний етап розглянутого мовного жанру передбачає ретельне осмислення процесу спілкування. Для цього можна використовувати такі питання:
    1.Що обговорювалося і що повинно було дати обговорення?
    2.Чи доведена ведучим значимість проблеми?
    3.Наскільки просто, ясно і стисло формулюються теза й антитеза ?
    4.Як удається домогтися однозначного семантичного розуміння термінів, понять?
    5.Які організуючі мовні дії ведучого у веденні дискусійного діалогу?
    6.Як аргументується теза?
    7.Як спростовується теза опонентів?
    8.Питання яких типів пролунали?
    9.Щоспільного і різного, у підсумку, виявлено в позиціях сторін?
    10. Чи відповідає сформульована на початку дискусії мета отриманим результатам (цілком, частково, мало)?
    11.Хто найбільш дипломатичний, творчий, інтелігентний учасник обговорення?
    1.Дайте визначення понять «дискусія» і «суперечка».
    2.Чому в суперечці співрозмовники яскравіше розкриваються як особистості?
    3.За якими ознаками класифікують учасників дискусії?
    4.Як варто поводитися під час суперечки?
    5.У чому, на ваш погляд , виявляється тактовне ставлення опонентів один до одного?
    1.Зробіть письмовий аналіз однієї з телепередач, побудованої у формі дискусії.
    2.Визначте своє ставлення (з увим згодний, згодний, не можу визначитися, не згодний, зовсім не згодний) до тези: «Бізнесменом ,який процвітає ,стає той, хто володіє розвиненим абстрактним мисленням, здібностями до навчання». Складіть перелік аргументів у захист своєї позиції.
      Важливо
      Виконану роботу  (фото-, відеоматеріали) надіслати для оцінювання на skosianchuk@gmail.com 

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Дистанційне навчання. Група №2 факультатив з української мови (№3-4)

      Тема.  Рід іменників. Число іменників. Відмінювання іменників. Незмінювані іменники. Кличний відмінок. Завдання     Прочитайте текст та зн...